به منظور استفاده از خدمات وبسایت آلاشاپ ضروری است که از قوانین و مقررات وبسایت آگاه بوده و این سند را به دقت مطالعه کنید.
ورود شما به وبسایت آلاشاپ با حساب کاربری شخصی و ثبت سفارش، به منزله آگاهی از قوانین و مقررات آلاشاپ و پذیرفتن کامل آنهاست.
از آنجا که فعالیتهای آلاشاپ منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است، کاربران وبسایت نیز موظف به رعایت قوانین مربوطه هستند. لازم به ذکر است استمرار در استفاده از خدمات آلاشاپ به معنای توافق در این مورد و تغییراتی احتمالی است که بهصورت پیوسته در این صفحه بهروزرسانی خواهد شد.
تعریف مشتری طبق قانون تجارت الکترونیک به این شرح است: مشتری یا مصرفکننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
این تعریف با توجه به اینکه آلاشاپ یک وبسایت خردهفروشی آنلاین تابع قانون تجارت الکترونیک است، برای کلیه قوانین وبسایت معتبر است.
– تعامل شما با آلاشاپ برای ارائه خدمات، مکاتبات و پاسخگوییها از طریق ارتباطات الکترونیکی صورت میپذیرد و به این ترتیب با استفاده از خدمات وبسایت، شما بهصورت ضمنی توافق کردهاید که آلاشاپ به درخواستهای شما از طریق ارتباطات الکترونیکی پاسخگو باشد.
– برای ارتباط با مشتریان، بهینهسازی محتوای وبسایت و تحقیقات بازاریابی، آلاشاپ ممکن است از اطلاعات شما استفاده کند و برای اطلاعرسانی رویدادها و اخبار، خدمات و سرویسهای ویژه یا تخفیفها، برای اعضای وبسایت ایمیل یا پیامک ارسال کند. این حق برای شما وجود دارد که در صورت عدم تمایل به دریافت این ایمیلها و پیامکها، عضویت دریافت خبرنامه آلاشاپ را در پروفایل خود لغو کنید. لغو نکردن عضویت، به منزله موافقت ضمنی با دریافت ایمیلها و پیامها و سلب حق اعتراض تلقی میشود.
– ایمیل آلاشاپ تنها از آدرس kejalgroup@gmail.com و پیامکها از شماره 000 برای شما ارسال میشوند. امکان دریافت پیامکهای شما به این شماره وجود ندارد و در صورت نیاز به ارتباط با آلاشاپ منحصرا باید ایمیل پشتیبانی به نشانی kejalgroup@gmail.com و شماره 09199111749 را در نظر داشته باشید.
– آدرس ایمیل و شماره تلفن رسمی آلاشاپ برای ارسال پیام و ایمیل به شما، منحصر به آدرس ایمیل kejalgroup@gmail.com و شماره 000 است. دریافت پیام و ایمیل از هرگونه شماره یا آدرس ایمیل دیگری، سوءاستفاده از نام تیچه بوده و شما میتوانید در این زمینه آلاشاپ را از طریق ایمیلkejalgroup@gmail.com مطلع ساخته تا برای پیگیری قانونی اقدام کند.
– پایگاه رسمی آلاشاپ به آدرس www.alashop.ir تنها مرجع رسمی مورد تایید آلاشاپ برای ارتباط با مشتریان است. وبسایت آلاشاپ هیچ سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.alashop.ir وwww.mag.alashop.ir ندارد.
– هویت شخصی کاربران نزد آلاشاپ محرمانه است و اطلاعات شخصی کاربران از طریق آلاشاپ به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیشود. مورد استثنا تنها هنگامی است که آلاشاپ با حکم مقام قضایی یا اداری صالحه یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور، موظف باشد اطلاعاتی را در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد. در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای آلاشاپ وجود ندارد و کاربر بهصورت ضمنی با اعلام رضایت در استفاده از خدمات وبسایت، حق هرگونه اعتراض را از خود سلب کرده است.
– نگهداری از رمز عبور و نام کاربری برای ورود به آلاشاپ برعهده کاربران و لازم است برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی آن را تنها نزد خود نگه داشته و برای دیگران افشا نکنند.
– در صورتی که کاربر شماره تلفن همراه خود را به شخص دیگری واگذار کند، این وظیفه برای او متصور میشود که برای جلوگیری از سوءاستفاده یا مشکلات احتمالی، شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدید را ثبت کند. مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد اشارهشده باشد، با شخص کاربر بوده و در این زمینه با قبول مقررات وبسایت، حق هرگونه ادعا علیه آلاشاپ را از خود سلب کرده است.
– همه محتواهای منتشرشده در وبسایت آلاشاپ مانند متن، گرافیک، لوگو، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوها و کلیه محتوای تولیدشده توسط آلاشاپ جزو اموال آلاشاپ محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار آلاشاپ است. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای آلاشاپ محفوظ میدارد.
– کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هرگونه استفاده از مشتقات وبسایت آلاشاپ یا هر یک از خدمات و مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هرگونه استفاده از دادهکاوی یا روشهای مشابه مانند جمعآوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق برای آلاشاپ محفوظ است.
– روز کاری شامل روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی کشور است و کلیه سفارشهای ثبتشده در طول روزهای کاری پردازش میشوند. اما امکان سفارشگذاری در آلاشاپ در هفت روز هفته و۲۴ ساعت شبانهروز وجود دارد.
– آلاشاپ نهایت تلاش خود را برای ارسال بهموقع سفارشها در زمانبندی توافقشده به کار میگیرد اما در روزهایی که به علت تخفیفها و پروموشنها، میزان سفارشگذاری از حد معمول بیشتر میشود، یا به دلایل دیگر این امکان وجود دارد که بازههای تحویل سفارش طولانیتر شوند یا سفارشها با تاخیر به دست مشتری برسند. در چنین شرایطی حتما از طریق پیامک به شما اطلاعرسانی خواهد شد.
– آلاشاپ برای ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبتشده، دقت و حساسیت به خرج میدهد. با این حال ممکن است موجودی کالایی به پایان برسد. در این صورت حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای آلاشاپ محفوظ است. همچنین مشتری میتواند به جای کالای به اتمامرسیده، کالای دیگری را جایگزین کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداختشده طی ۲۴ الی ۴۸ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از کالاها به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا برای آلاشاپ محفوظ است. آلاشاپ مجاز است بدون اطلاع قبلی به مشتریان، سفارشگیری جدید و فروش خود را متوقف کند. اما کلیه سفارشهای ثبتشده قبل از توقف سفارشگیری، باید پردازش و ارسال شوند.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در وبسایت آلاشاپ، حق لغو سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای آلاشاپ محفوظ است و مشتری با ورود به وبسایت میپذیرد از این قانون آگاهی داشته و ادعایی درباره آن نخواهد داشت.
– اطلاعات کاربری مشتریان شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی ایشان تطابق داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاههای اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به آنها نخواهند بود. بنابراین مشتریان آلاشاپ باید با ارائه کد ملی خود و ثبت شماره کارت بانکی متعلق به شخص خریدار در آلاشاپ ثبتنام کنند. این امر به منظور جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی و مواردی مانند خرید با کارتهای مسروقه و غیره حائز اهمیت است.
– آلاشاپ یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است و سفارش یک کالا به تعداد بالا از این وبسایت، به خاطر مغایرت با هدف مصرف خریدار ممنوع است.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، رستوران، هتل و سایر مکانهای عمومی امکانپذیر نیست و آدرس تحویل به مشتری باید دقیق و قابلاستناد باشد.
– افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچگونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. آلاشاپ مجاز است تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت را روی کالای افزودهشده به سبد خرید اعمال کند.
-کدهای تخفیف آلاشاپ، برای یک بار استفاده توسط هر کاربر حقیقی یا حقوقی تعریف شدهاند. چنانچه اثبات شود یک کاربر به هر طریقی از جمله استفاده از چند حساب کاربری یا خط تلفن همراه، برای استفاده چندباره از کدهای تخفیف اقدام کرده، این حق برای آلاشاپ وجود دارد که سفارشهای او را لغو کند.
– دلایل اعلامشده توسط مشتری برای بازگشت کالا، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش آلاشاپ کنترل و بررسی میشود و در صورت تایید کارشناس مبنی بر مطابقت با قوانین بازگشت کالای آلاشاپ، رویه مرجوعی کالا انجام میپذیرد. – لازم به یادآوری است خدمات دهروزه بازگشت کالای آلاشاپ، اشکالهای فنی را که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، شامل نمیشود.
– در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود به آلاشاپ تحویل نشود، امکان خدماتدهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب میشود.
– در صورتی که کالای تعویضی در آلاشاپ ناموجود شود، مبلغ دریافتی بابت کالا به حساب مشتری بازگردانده شده و نوسانهای قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمیشود.
– اگر کالای خریداریشده از آلاشاپ هرگونه مغایرتی با اطلاعات درجشده در وبسایت داشته باشد، راهکار آلاشاپ صرفا بازگرداندن کالا قبل از استفاده مشتری و در شرایط اولیه است.
– آلاشاپ هیچ گونه مسئولیتی درباره حذف شدن صفحههای سایت خود یا لینکهای مرده نمیپذیرد.
– نظراتی که کاربران در خصوص کالاها در آلاشاپ درج میکنند، حاصل تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای ایشان یا آلاشاپ مسئولیتی ایجاد نمیکند. بدیهی است آلاشاپ مسئولیتی در قبال درستی این اطلاعات ندارد.
– آلاشاپ همچنین مسئولیتی در قبال اطلاعات درجشده روی بستهبندی کالاها ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.
© کلیه محتویات سایت آلاشاپ شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت آلاشاپ تعلق دارد.